Hotellimme kahdeksan euron aamiainen oli monipuolinen ja maistuva. Aamiaisen jälkeen ajoimme rantaan, josta löysimme autolla kahden tunnin parkkikiekkopaikan. Koska satamasta oli kymmenen minuutin kuluttua lähdössä risteilylaiva puolentoista tunnin kierrokselle Schwerinjärvelle, ostimme liput ja lähdimme mukaan. Sää oli lämmennyt mukavaksi, tuuli oli leppoisa ja aurinko paistoi. Päivällä lämpötila oli selvästi yli 20 astetta. Koska turistikausi ei ole vielä kunnolla täällä alkanut, meitä oli matkassa kymmenisen henkeä isohkon aluksen aurinkokannella.

Schweriniläisiä ranta-aittoja.

Schwerinin linna.

Linnan puistossa oli kehys, jonka taustana oli Schwerininjärvi. Se oli suosittu kuvauspaikka.

Risteilyn jälkeen kävelimme läheiseen linnaan, joka on Schwerinin suosituin turistikohde ja kaunis kuin satulinna. Linnan piha ja puutarha olivat huikean kauniita. Kävelimme linnan ympäri ja ihailimme sen hyvin hoidettuja istutuksia. Linnan kirkossa näytti olevan vihkitilaisuus tulossa ja puoli kahdelta linnan yhdessä tornissa olevat kirkonkellot alkoivat soida ja soivat yhteen menoon kolmen vartin ajan. Kierroksen jälkeen menimme syömään lounasta rannassa olevaan ravintolaan; currywurstia ja kampelafileitä. Teimme pienen kierroksen autolla kaupungilla ja tulimme hotellille, jonne Antti jäi siksi aikaa, kun minä lähdin raitiovaunulla käymään vanhankaupungin keskustassa.

Illalla halusimme syödä saksalaista ruokaa ja varasimme pöydän Zum Stadtkrug Schwerin -ravintolasta, ja menimme sinne raitiovaunulla. Söimme  possua kahdessa eri muodossa.