Puolenpäivän aikaan lähdettiin hotellilta vesitakseilla risteilyaluksellemme, Cunard-varustamon Queen Victoria -laivalle. Queen Victoria -laiva on valmistunut vuonna 2007 ja siihen mahtuu 1988 risteilyvierasta ja henkilökuntaa on 981.

Ennen kuin päästiin laivaan Antin ja minun hytin kanssa jouduttiin tekemään erilaisia operaatioita, koska matkanjärjestäjämme Seppo oli laittanut meidät eri hytteihin saadakseen meidät mahtumaan mukaan risteilylle. Siinä vaiheessa, kun ilmoittauduimme matkalle, kahden matkustajan seuralainen oli joutunut perumaan matkansa, joten Seppo oli laittanut meidät näiden matkalaisten pareiksi heidän hytteihinsä. Hän ilmoitti kyllä etukäteen, että muutos voidaan tehdä laivan check-in-tiskillä niin, että nämä kaksi yksin matkustavaa rouvaa tulevat samaan hyttiin ja me Antin kanssa toiseen. Se vain ei ollut sitten loppujen lopuksi ihan yksinkertaista, koska muutoksia ei voitu tehdä sisään kirjautuessa vaan vasta laivassa. Kun muutokset oli tehty laivalla purserin toimistossa, Antin avainkortti ei toiminut meidän hyttimme ovessa. Hän kävi uudelleen purserin toimistossa muutattamassa avainkortin, mutta ei se vielä senkään jälkeen toiminut. Minä menin sitten seuraavaksi toimistoon, jossa virkailija sanoi, että edellisillä kerroilla sitä muutosta ei ollut tehty asianmukaisesti. Nyt mutos sitten tehtiin oikein ja avainkortti alkoi toimia. Minun avainkorttini onneksi toimi ihan moitteettomasti, joten pääsimme sillä hyttiin heti alkuvaiheessa.

Hytissä oli valmiina päivän ohjelma ja tietoa eri aktiviteeteista ja tapahtumista sekä ravintoloiden aukioloista. Lauantain ohjelmalehtisen mukana oli myös tietoa sunnuntain pysähdyspaikasta Kroatian Zadarista. Illalla hyttiimme tuli vielä sunnuntain ohjelmalehtinen. Näissä päivittäin hytteihin toimitettavissa ohjelmatiedotteissa on aina paljon tarpeellista tietoa, joten ne pitää lukea tarkkaan, jotta voi hyödyntää laivan tapahtumia.

Iltapäivällä oli laivan pakollinen pelastusharjoitus, jolloin kaikkien oli kokoonnuttava siihen laivan kokoontumistilaan, joka ovessa olevassa pelastautumisohjeessa oli nähtävillä. Meidän kokoontumispaikkamme oli laivan teatterissa. Antin ei kipeän jalkansa takia tarvinnut osallistua harjoitukseen, joten minä edustin siellä meidän hyttiämme. Tilaisuudessa kapteeni kertoi laivan turvallisuusohjeista ja pelastautumisesta vaaran uhatessa ja lopuksi kaikki harjoittelivat mukanaan tuomansa pelastusliivin päälle laittamista.

Illalliselle kokoonnuimme laivan Britannia-ravintolaan, jossa oli tarjolla kolmen ruokalajin illallinen. Siellä meidän olisi illalliskorttiemme mukaan pitänyt istua eri pöydissä, mutta niiden muuttaminen niin, että voimme istua samassa pöydässä, sujui helposti. Me söimme Antin kanssa pääruoaksi paistettua turskaa, joka oli oikein hyvää. Illallisen jälkeen menimme laivan kannelle katsomaan laivan lähtöä Venetsiasta.

Illalla kävimme katsomassa Royal Court -teatterissa ohjelman, jossa laivan risteilyisäntä veti laivan tervetuloa -shown ”That’s Life” ja kertoi tulevan viikon iltaohjelmista ja esiintyvistä taiteilijoista. Taiteilijat myös esittivät näytteitä tulevista esityksistään. Royal Court Theatren orkesteri Bill Gibsonin johdolla osoittautui erittäin taitavaksi ja myös esitykset olivat hyvätasoisia.