Aurinko nousee Lantanan rannassa.

Herätyskello soi maanantaiaamuna vartin yli neljä ja tunnin kuluttua siitä oli tilattu taksi viemään meidät lentokentälle. Lensimme ensimmäistä kertaa Norwegianilla Floridaan. Ensin lennettiin Osloon ja sieltä noin kuuden tunnin odotusajan jälkeen Fort Lauderdaleen. Lento Osloon sujui lähes aikataulussa ja Oslossa pääsimme loungeen odottamaan jatkolentoa. Ennen kuin pääsimme Fort Lauderdalen koneeseen, meidät valittiin satunnaisotannalla erityisturvatarkastukseen. Tässä tarkastuksessa, joka on viime vuosien aikana otettu käyttöön monilla lentoasemilla, etsitään vaatteista ja matkatavaroista mahdollisia räjähdysainejäämiä. Menetelmässä vaatteita, tietokoneita, kameroita sekä muita käsimatkatavaroita pyyhkäistään kangassuikaleilla, jotka sitten analysoidaan. Tähän tarkastukseen oli valittu suuri joukko Floridaan matkaavia, joten lennon lähtö myöhästyi tunnin verran. Kun pääsimme lopulta koneeseen ja olimme asettuneet paikoillemme super economy -luokkaan, jossa oli istumatilaa riittävästi, matkanteko sujuikin mukavasti, saatiin jopa nukutuksikin muutamaan otteeseen. Fort Lauderdalen kentällä Kaija ja Matti olivat meitä vastassa ja pääsimme nopeasti asunnollemme. Silloin oli matkaa Sipoosta Lantanaan tehty lähes vuorokauden ajan.

Ensimmäisenä aamuna Floridassa mentiin katsomaan ja kuvaamaan auringonnousua Lantanan rantaan, minkä jälkeen mentiin aamiaiselle Manalapanille John G's Restaurantiin. Siellä olemme yleensä aina käyneet ensimmäisen aamun aamiaisella, koska jääkaappi on siinä vaiheessa ollut vielä tyhjä. Iltapäivällä kävimme ruokaostoksilla Costcossa ja Publixissa, muuten päivä kului lepäillessä, lukiessa ja aikaeroon totutellessa.

Tiistai-iltana katsoimme televisiosta, kun presidentti Donald Trump piti ensimmäisen kansakunnan tilaa koskevan puheensa. Trump saapui tilaan, jossa yleisö odotti, matkalla puhujakorokkeelle hän kätteli reitin varrella olevaa yleisöä, joka osoitti suosiotaan. Puheensa aluksi Trump sanoi, että hän haluaa tehdä Amerikan jälleen suureksi kaikille amerikkalaisille. Hän myös sanoi toivovansa, että puhe yhdistäisi Yhdysvaltojen jakautuneita ryhmiä, muun muassa republikaaneja ja demokraatteja ja että viimeisen vuoden aikana Yhdysvallat on kohdannut monia haasteita ja saavuttanut suurta edistystä. Trump myös totesi, että  "Liittovaltiomme tila on vahva, sillä amerikkalaiset ovat vahvoja". Puheen aikana yleisö nousi vähän väliä seisomaan ja osoitti suosiotaan presidentille.

Keskiviikkoaamuna olo oli jo sen verran pirteä, että aamiaisen; mysliä, jugurttia ja mansikoita, jälkeen lähdimme ajamaan Delray Beachiin Wakodahatchee Wetlands -kosteikkoalueelle katsomaan lintuja ja muita paikallisia eläimiä. Näimme useita alligaattoreita, kilpikonnia, iguaaneja sekä sadoittain lintuja, jotka olivat aloittelemassa pesintäänsä. Wakodahatchee on mukava paikka, jossa on kiva kävellä koko alueen läpi rakennettuja puusiltoja pitkin ja katsella alueen erityyppisten kosteikkojen elämää. Siksi se onkin yksi lempipaikoistamme lähialueella. Sää oli miellyttävä, hieman tuulinen ja viileähkö, joten siellä jaksoi hyvin kävellä. Wakodahatcheesta ajoimme Boynton Beachiin lounaalle East West Bistro Buffet -ravintolaan, jonka hyvälaatuinen buffet-tarjonta sisältää kiinalaista ruokaa sekä sushia.